Heusinkveld Engineering - Sim Pedals Pro-Ultimate

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Heusinkveld Engineering - Sim Pedals Pro-Ultimate

Mesaj tarafından Husnu Bir Cuma Mart 24, 2017 6:02 pm

Güneşli güzel bir günde tekrar birlikteyiz sevgili sim severler . Bugün inceleyeceğimiz ürün Niels Heusinkveld geliştirdiği Heusinkveld Engineering - Sim Pedals Pro-Ultimate ürünü. Ulan Heusinkveld  den başka isim bulamadın mı   Smile Neyse Görkem  arkadaşımız,  büyük kıyak geçip ürünü denemem için bana gönderdi ve dünya gözüyle bu fıstığı mıncıklama fırsatına sahip olduk Smile

İşte dünya yakışıklısı   Niels Heusinkveld  - Svend van der Vlugt    affraid



Bu yakışıklı arkadaşlar kendilerin daha yakışıklı bir pedal tasarlamayı başarmışlar







Ürünün özelliklerine gelirsek tüm parçalar sağlam bir mühendislik ile tasarlanıp lazer kesim yapılmış. Kullanılan malzemeler ve işçilik gerçekten çok iyi. Tasarımı sayesinde yay ve damper açılarını değiştirek pedal sertliği , pedal hareket mesafesi ve yüklekliği gibi birçok ayarı yapabiliyorsunuz. Üzerinde Leo Bodnar tasarımı  bu pedala özel 12 bitlik  board var .   Tüm pedallarda loadcell mevcut. Ultimate modelin pro modele göre farkı her pedalda hidrolik damperler olması . Gördüğüm kadarıyla gaz pedalında loadcell ve hidrolik dampere gerek yokmuş diyebilirim . Ama işlevde ve hissyatta bir farkı olacak mı kullandıktan sonra yorum yapabilirim . Fren pedalında farklı sertlikler kauçuk benzeri olan ( İsimini unuttum Smile )   malzemeler ile kendinize uygun sertliği yakalayabiliyorsunuz.  Fren pedalındaki loadcell 130 kg lık.  Pro modelinde ise 55 kg lık bir loadcell mevcut . Debriyaj pedalında özel bir mekanizma var . Bu mekanizma ile beraber açılar ile oynayarak 45 kg yüke ihtiyacınız olacak şekilde ayarlar yapabilirsiniz.

Gelen sette kolay montaj ve ayar yapabilieceğiniz tablası da üzerindeydi. Burada pedalların birbirine olan mesafesini istediğiniz gibi ayarlayabiliyorsunuz. Ultimate pedal daha çok F1 ve LMP araçlarına daha yakın bir yapıdaymış.

Görsel olarak gerçekten güzel bir pedal sistemi. Kokpit üzerinde montaj yapınca görsel ve hissiyat anlamında birşeyler daha paylaşırım.

https://www.h-engineering.net/shop/sim-pedals-ultimate/

https://www.youtube.com/watch?v=ZXBvj8R3nTI



https://www.youtube.com/watch?v=SoIccQbBih8



https://www.youtube.com/watch?v=nCCM8vOLQC8



En son Husnu tarafından C.tesi Mart 25, 2017 10:21 am tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
avatar
Husnu

Posts : 699
Join date : 29/07/15
Age : 34
Location : İstanbul

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Heusinkveld Engineering - Sim Pedals Pro-Ultimate

Mesaj tarafından Husnu Bir C.tesi Mart 25, 2017 10:19 am

Emektar CST yi sötkük. Zamanında herkesin gözü onun üzerindeydi ama teknolojiden nasibini almış oldu. Yine de taş gibi pedal. Bu zamana kadar banamısın demedi. Todd Cannon malzemeyi bol bulunca koymuş . Yerinden kalkası yok .





Pedalı kokpitin tablasına yerşeştirdik. Base plate in yanlarında 2 tane metal parça göreceksiniz. Bunlardan 2 takım var. Birisi pedalı süz tutuyor .Diğer ise pedalın önünü daha havada tutuyor. Kokpit üzerindeki pedal tepsisinin arka yüksekliği biraz düşürdüm. Base platenin de önü kalkık olan parçasını kullanınca dik bir pedal pozisyonu elde ettim .







Kokpitin pedal tepsisi biraz ince kaldı. CST daha kalıplı , geniş ve ağır olduğu için esneme bu kadar olmuyordu. HE ise daha minimal bir tasarımda pedal tepsisi üzerinde CST ye göre daha az yer kaplayınca tepsideki esneme bir tık da belirgin oldu. Bundan dolayı ya daha kalın bir malzemeden kesim yaptıracağım ya da sigma ile bir çözüm bulmaya çalışacağım. Ama sürüşte ve frenajta bir sıkıntı hissetmedim .

https://www.youtube.com/watch?v=X4xLIIAzYkw



Montaj bittikten sonra sıra kalibrasyona geldi. Calibrasyon için DIview programını kullanıyoruz. CST te pedal çözünürlükleri neredeyse maksimumdaydı Yani pedala bastığımızda 0-4095 arası değeri tam alıyorduk. HE de ise bu değer çok düşük . Örnek vermem gerekirse 500-2000 arası bir değerde hareket ediyor. DIview da şu şekilde ayar yapıyoruz. pedal boştayken 500 , tam bastığımızda 2000 alıyoruz diyelim. 500+2000 = 2500  / 2     =   1250    bu değeri de center değerine yazıyoruz.   Burada ilginç olan ise iracing te pedalı kalibre ederken pedala tam bastığımda yarım gösteriyor. Yani kalibre edilmemiş hali gibi tepki verdi. Fakat kalibre ettikten sonra herşey normaldi . Pedal tam basılıyken bar %100 doluyor. CST de ise iracing üzerinde kalibrasyon yaparken de barlar tam doluyor. Zaten Niels te çözünürlüğü tam almanın bir anlamı olmadığını söylüyor.

https://www.youtube.com/watch?v=b3Ut4R1O-Sw



Kalibrasyonu da yaptık. Artık test etme vakti geldi. Öncelikle bir önceki postumda gaz pedalı için damper e ve load cell e gerek var mıydı acaba diye düşündüğümü söylemiştim. Ama özellikle kalibrasyon yaparken dikkatimi çekti ki pedal hassasiyeti çok iyi ve pürüzsüz . Fren pedalında CST ye göre kendimi daha rahat hissettiğim söyleyebilir. Hatta Bathurst ta frenleme esnasında aracın arkasını kopardığım bazı yerlerde çok daha stabildi. Fakat bu durum CST deki OSW den kaynaklanan ( emi )  ufak titreme etki ediyor olabilir mi bilmiyorum . Ama kesinlikle HE de daha rahat bir frenleme var . Debriyaj pedalında ise hissiyat güzel . Sanki yarış aracındaki sert şanzumandaki pedal hissiyatı mevcut. İlk önce sert ve akıcı bölüm ardında mekanizmanın çalıştığı an ile beraber bu hissiyatı veriyor diyebilirim.

Elimden geldiğince aklıma gelenleri paylaşmaya çalıştım. Güzel bir deneyimdi. Bu tarz ekipmanlara hepimiz meraklıyız . Umarım incelemeyi beğenirsiniz
avatar
Husnu

Posts : 699
Join date : 29/07/15
Age : 34
Location : İstanbul

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz