- Önemli Endurance Yaris Bilgileri -

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

- Önemli Endurance Yaris Bilgileri -

Mesaj tarafından TTMTK Bir Paz Ocak 17, 2016 7:57 pm

Buraya genel olarak Endurance yarislariyla ilgili yararli bilgilerinin paylasimlarini yapiyoruz beyler.

Ilk paylasimimiz, Emir'in 2016 Daytona24 yazisindan...

*************************************************************************************************************************************************************
Hepinize Merhaba ;
Elegan abinin belirtmiş olduğu son ayarlar üzerinden bugün full depo ideal bir stint denemesi yaptım :
155 lt ile Bmw  30 turu sorunsuz bir şekilde atabilmekte .
Bu stinti atarken en öncelikli amacım;

-yarışın ilk %85 lik bölümünde en stressiz bir biçimde ilerlemek . Direksiyonun başına her geçtiğimizde 30x2 turluk stintler atacağımızı düşünürsek yaklaşık 2 saate yakın bir zamana gelmekte

(ideal zaman 1:46 dan hesapladım x60 tur  + 1 pit 1:17 sürmekte ).

Amacımız süreklilik. Geçen seneki yarış deneyimimden söylüyorum ;
Yarışı hızlı olan değil en sürekli olan kazanıyo Smile devamlı 1 :45 ler atılabiliyo ama 20 tur öyle gidip bir kere 1 : 56 atarsanız devamlı 1 46.4 atan bi sürücünün ciddi şekilde gerisinde kalmış olmaktasınız .

-gereksiz kapışmalardan uzak durmamız ve üst kategori araçlara ne şekilde yol vereceğimizi kesin ve net olarak belirtmeliyiz. Geçen yarışta 15 e yakın HPD vardı ve sadece 2 si yarışı bitirebildi Very Happy Corvette yeni bir araç  HPD kadar olmasada yarısı yarışı bitiremiyebilir. Geçişleri HDP ye göre biraz daha zor  çünkü ciddi bir hız farkı yok ortalama 1:40 - 1:42 arası biriktirebilmekte.
Viraj içi geçişlerde ciddi bir sabır sınavı olacak Smile

-Lastik kullanımı araç açısından ciddi bir önem arz etmektedir ;
Aşağıdaki linkte paylaştığım turları atarken  size verebileceğim öneriler :

Bmw sürücü odaklı aktif çekiş kontrollü kullanmaktadır (ASC)
Aracımızda ASC açılıp kapatılabilir ve açık halinde iken 1-6 arası modlarda kullanılabilir.(1 en düşük 6 en aktif ) .
Dinamik bir çekiş kontrolü olduğu için , gücü birden bire kesmemektedir   ve aktif bir şekilde gücü yola en verimli şekilde aktarma bu sistemin önceliğidir. Bu sistemin yarış boyunca aktif bir şekilde parametrelerde değişikliğe gidilerek kullanılması lastik kullanımında en verimli sonuca ulaşmamızı sağlayacaktır . Şimdi  Normal olarak düşündüğümüzde haklı olarak sistemi niye devamlı kullanmıyorum diyeceksiniz ama olay öyle değil Smile

Sebebi ;
Sistemi yeni lastilerle üst ayarlarda kullanıp piste çıktığımızda aracımız özellikle dar virajlarda devamlı hafif bir understeer ( burundan kayma ) eğlemi gösterecektir. Bu bize güven verse de  ön lastikleri çok daha çabuk yememize sebep olacaktır.  Aracın ağırlık merkezi üzerinde tam bir kontrolümüz olmasını ekilecektir .

Bu sebepten  sistemi aktif olarak kullanmak isteyenlere önerim ;

Pitden  çıkarken ayarı 4 ' de tutmaları ;
ilk tur biterken yavaş yavaş ayarı 2 ye çekmeleridir.
aracın viraj çıkışlarında kendini bıraktığını hissettiğinizde yeniden tek tek yükseltebilirsiniz. Ben bu turları atarken 1 de başladım 25. turda 5 e kadar çıktım. en son 2 turumu 6 da attım.  Antrenmanda bunu deneyin etkisini göreceksiniz ..... Çekiş sistemi viraj içerisinde aşırı çalışıyorsa bu sizin araca gaz pedalı ile yön vermenizi etkileyecektir bu da beraberinde ön lastiklerde gereksiz aşınmaya sebep olacaktır.

Sistemi düzgün kullanmak için  direksyonunuza 2 tuş atamanız gerekmektedir
Kontrollerden sistemi arttırmak için traction control inc :
                            azaltmak için traction control dec:

-gelelim fren bias konusuna aracımız piste ilk çıktığında 155lt yakıtla çıkmaktadır. Mevcud aracımızı ilk durdurma kuvetini verirken ön lastikler bu işin %80 ini üstlenmektedir Smile  üzerinde 150 lt ve 10 lt olan 2 aracın durdurma kuvetleri birbirinden çok farklıdır ... Yarış araçlarında bu sebepten Ön lastiklere verdiğimiz fren gücünü ayarlıyabildiğimiz bir kol bulunmaktadır.

Pitden ilk çıktığımda ben brake biası %55 e kadar çıkartmaktayım
(her birimizin fren pedalları ve fren tekniğimiz farklılık göstereceğinden ilk değer muhtemelen hepimizde farklılık gösterebilir)
Araç hafifledikçe biası yavaş yavaş düşürmekteyim. Bunu fark etmenizi sağlıyacak şey aracın arkasının düzlükte gereksiz salınımlarda bulunması ve bazen kitlemere gelmesidir. Bu aracı fren durumunda çok instabil bir hale sokmaktadır.
Yarış başlangıcında %55 lerde başladım bitirirken %44 lere kadar indim.
Freni devamlı yüksek tutmak yeniden özellikle ön lastiklerde gereksiz bir ısı artışı ve aşınmaya sebep olucaktır.

Yeniden bunları :
arttırmak için Front Brake bias inc ;
azaltmak için Front Brake bias  dec ; lere tuş atıyarak ayarlıyabilirsiniz.

Asc ve Fron Brake Bias  ' ayarları black box da In-car adjustment da görünmektedir.

Bu kendimi hiç yormadan attığım turlar :

http://members.iracing.com/membersite/member/eventresult_laps.jsp?&subsessionid=15645763&groupid=-10252&custid=81145&simsessnum=0

14. turda önümde kaza oldu o beni azıcık yavaşlattı.

Umarım hepinize yardımcı olur ;
Saygılar


*************************************************************************************************************************************************************

_________________
- Ne Mutlu Turkum Diyene -
avatar
TTMTK
Admin

Posts : 774
Join date : 26/07/15

Kullanıcı profilini gör http://teamturkiye.betaboard.net

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz