Işık: Saab 9-3'ün fikri mülkiyet haklarını aldık

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Işık: Saab 9-3'ün fikri mülkiyet haklarını aldık

Mesaj tarafından ozanesk Bir Perş. Ekim 15, 2015 4:53 pm

Foruma bir konu dışı bölümü açmak lazım, açacak yer yok bu haberi Smile

-



Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, yerli otomobille ilgili, "Saab 9-3'ün isim hakkını değil, fikri mülkiyet haklarını satın aldık" dedi.

Işık, TRT Haber'de katıldığı programda, yerli otomobil çalışmalarına ilişkin soruları yanıtladı.

Yerli otomobil için iki yolun bulunduğuna işaret eden Işık, bunlardan birinin her şeyin Türkiye tarafından yapılıp, ortaya bir prototip çıkarmak olduğunu söyledi. Böyle bir çalışmanın 3-5 yıl zaman alacağını ve 1 milyar dolarlık da maliyet gerektirdiğine dikkati çeken Işık, şunları kaydetti

"Bu, aslında Amerika'yı yeniden keşfetmek anlamına da gelir. İkinci yol nedir? Bu noktada çalışmış, bilinen, kendini ispat etmiş bazı firmalarla işbirliği yapmak ama her şeyden önce fikri mülkiyet hakları sizde olan bir platforma sahip olmak. Biz bu iki alternatif arasında karar vermek durumundaydık ve dedik ki, '5 yıllık zamanı ve 1 milyar doları boşa harcamayalım ve zaten varolan bir platformun fikri mülkiyet haklarını satın alarak, bunun üzerinden teknolojiyi geliştirmeye devam edersek, en az 3 yıl ve 1 milyar dolarlık avantajla başlamış oluruz ve o 1 milyar dolarla projeyi bitirebiliriz.' Bu noktada ciddi bir araştırma yaptık ve Saab 9-3'ün platformunun bizim açımızdan çok uygun olduğunu tespit ettik."

İşte bahsedilen platform

BAKAN Işık’ın satın alındığını açıkladığı Saab 9-3 platformunun ismi ‘Epsilon’. Platform ilk olarak 2002 yılında Opel Vectra C ve hemen arkasından 2003 model ikinci nesil Saab 9-3 ile sunuldu. Aynı platformun uzatılmış versiyonları ise Opel Vectra C’nin station wagon modeli olan Vectra C Caravan ve Opel Signum’un yanı sıra Fiat Croma gibi başka araçlarda da kullanıldı. Bu araçlara ilerleyen yıllarda Cadillac BLS, Chevrolet Malibu ve Pontiac G6 gibi modellerde katıldı. 2008’de sunulan Epsilon 2 platformuna kadar Epsilon platformunda Avrupa’da üretim devam etti. Epsilon 2’den sonra bu platformla Rusya’da Cadillac BLS üretimi 2010 yılına kadar devam etti. GM, küresel kriz sonrası Saab’taki tüm hisselerini satarken elindeki yeni platformları vermedi. Bir tek Epsilon platformu Bakan Işık’ın açıklamasından da anladığımız kadarıyla Saab’ı satın alan ve Çinlilerin sahip olduğu National Electric Vehicle Sweden’a (NEVS) bıraklmış. NEVS geçen yıl Saab 9-3 modeli üzerinde elektrikli 9-3 EV prototipini de üretmişti. Şimdi bu prototipin de Bakan Işık’ın açıklamalarından anladığımız yerli otonun çatısını oluşturacağı söyleniyor.

Bunun üzerine yoğun bir çalışma yapıldığını ve Saab 9-3'ün isim hakkını değil, fikri mülkiyet haklarını satın aldıklarını belirten Işık, bu satın alma sürecinin dahi 6 ay sürdüğünü bildirdi.

Bakan Fikri Işık, bunun sonucunda Türkiye'nin elinde artık geliştirmeye hazır bir araç bulunduğunu belirterek, şöyle devam etti:

"Bu, Türkiye'ye en az 3 ila 5 yıl arasında zaman kazandırdı ve şu anda ticari bir şey olduğu için rakam veremiyorum ama bunu çok çok uygun bir maliyetle Türkiye'ye kazandırmış olduk ama şu an işin 'A' noktasındayız. Türkiye'nin asıl ilerlemek istediği alan menzili uzatılmış elektrikli araç. Bunun için bu bir platform olacak ve bu platformu biz geliştirmeye başladık. TÜBİTAK burada önemli bir liderlik üstlenecek ama bunu satın aldığımız Saab 9-3'ü geliştiren Nevs firmasıyla bu alanda işbirliğimizi sürdüreceğiz."

Kuru milliyetçilikle hareket etmediklerini vurgulayan Işık, "Burada çalışan herkes Türk olacak, her şeyi biz geliştireceğiz" gibi bir arzularının olmadığını, zaten dünyada da artık böyle bir şeyin olmadığını ifade etti.

Konuyla ilgili Türkiye'nin tüm birikimini kullanacaklarını ve dünyanın en iyileriyle çalışacaklarını vurgulayan Işık, 2020 yılında herkesin gurur duyacağı bir otomobili yollara çıkaracaklarını söyledi.

NEDEN SAAB TERCİH EDİLDİ?

Saab'ı neden tercih ettiklerini de açıklayan Işık, "Saab'ın gerçekten iyi bir teknolojisi var. Çok kaliteli, konforlu ve sağlam araçlarıyla tanınıyor. Dolayısıyla böyle bir araçla başlangıç yapmanın, Türkiye'nin menfaatine olduğunu düşündük" dedi.

Şu anda alınan platformun tüm fikri mülkiyet haklarının Türkiye'de olduğunu dile getiren Işık, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Burada yarın, 'şurası benimdi, burasını yapamazsınız' gibi bir tartışmaya düşmek istemedik ve net bir çalışma ortaya koyduk. Ayrıca, marka Türk markası olacak, Saab olmayacak. İspatlamak durumunda kalacağımız bir süreç olmayacak. Saab'ın birikimini ve güvenini arkamıza alacağız ama markamız Türk markası olacak ve teknolojiyi kesinlikle Türkiye'de geliştireceğiz. Aracın dizaynından tasarımına, diğer tüm unsurlarına kadar merkez Türkiye olacak. Şu anda kendi geliştirdiğimiz batarya teknolojisi var, elektrikli tahrik sistemleri var, TÜBİTAK'ın ve özel sektörün yaptığı çalışmalar var. Bu birikimden faydalanmayı arzu ediyoruz ve önemli nokta da şu , bu araç inşallah seri üretime geçtiğinde hedefimiz minimum yüzde 85 parçasının Türkiye'de üretilmesi."

Son günlerdeki yerli otomobil tartışmalarından memnun olduğunu dile getiren Işık, "Beni üzen sadece şu, 1961'deki gibi kategorik karşıtlar. Yani 'Türk aklı otomobil yapamaz', niye yapamasın? Yeter ki siyasi irade olsun ve toplum da bu iradenin arkasında dursun." ifadelerini kullandı. Işık, toplumda buna büyük bir arzu olduğunu sözlerine ekledi.

Hürriyet

ozanesk

Posts : 130
Join date : 28/07/15
Age : 25
Location : Eskisehir / Turkey

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Işık: Saab 9-3'ün fikri mülkiyet haklarını aldık

Mesaj tarafından Volkitolki Bir Perş. Ekim 15, 2015 5:17 pm

Ozan bak esas %100 olan bu
http://shiftdelete.net/iste-yuzde-yuz-yerli-otomobil-64829

tübitakınki şuan sadece daha motor aşamasında hükümet seçim propagandası uğruna bitmiş gibi yaptı. Şuan için daha sadece motor stres testlerini yapıyorlar şase ve iç donanım hala tasarım aşamasında tübitak ın projesinde.

Hacettepenin evt s1 in ise %100 ünün tamamlandığı söyleniyor. Testlerinin tamamı bitmiş
avatar
Volkitolki

Posts : 110
Join date : 20/08/15
Age : 32
Location : Bursa

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Işık: Saab 9-3'ün fikri mülkiyet haklarını aldık

Mesaj tarafından TTMTK Bir Perş. Ekim 15, 2015 6:20 pm

Yerli otomobilimiz yokmuydu zaten beyler???
Yanilmiyorsam 90'lilarda Protondu galiba ismi, guzel bir yerli arabamizdi diye hatirliyorum.

Habere gelince Saab, neden-nasil cöktu anlamis degilim cunku Saab kullandim ve cok cok memnundum. Saa 9-3'un platformunu alinmasi cok iyi, umarim bu arabamizi sadece yurticinde degil, yurtdisindada satabiliriz. Ne zaman hazir olacak...fiyat, performans vs.

_________________
- Ne Mutlu Turkum Diyene -
avatar
TTMTK
Admin

Posts : 774
Join date : 26/07/15

Kullanıcı profilini gör http://teamturkiye.betaboard.net

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Işık: Saab 9-3'ün fikri mülkiyet haklarını aldık

Mesaj tarafından Husnu Bir Cuma Ekim 16, 2015 9:15 am

Abi proton yeri değildi . O da ithaldi. Fakat yakın zamanda yerli otomobil üretim muhabbeti çıktığında proton markasını satın alma gibi bir muhabbet çıktı ortaya ama gerçekleşmedi.

Saab ın nasıl çöktü bende anlamıyorum gerçekten. Ama sıfırdan bir araç tasarlamak ve arge yapmaktansa böyle bir uygulama daha doğru gibi geliyor.

Hacettepenin yaptığı aracı da gördüm. Tamamen elektrikli ve 350 km mesafe katedebiliyormuş. RWD olması da ayrı bir güzel . İnşallah iyi işler yaparlar.
avatar
Husnu

Posts : 696
Join date : 29/07/15
Age : 34
Location : İstanbul

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Işık: Saab 9-3'ün fikri mülkiyet haklarını aldık

Mesaj tarafından TTMTK Bir Cuma Ekim 16, 2015 12:09 pm

Husnu demiş ki:Abi proton yeri değildi . O da ithaldi. Fakat yakın zamanda yerli otomobil üretim muhabbeti çıktığında proton markasını satın alma gibi bir muhabbet çıktı ortaya ama gerçekleşmedi.

Saab ın nasıl çöktü bende anlamıyorum gerçekten. Ama sıfırdan bir araç tasarlamak ve arge yapmaktansa böyle bir uygulama daha doğru gibi geliyor.

Hacettepenin yaptığı aracı da gördüm. Tamamen elektrikli ve 350 km mesafe katedebiliyormuş. RWD olması da ayrı bir güzel . İnşallah iyi işler yaparlar.

Yapma yaw...ben Protonu yerli saniyordum iyimi, ulke olarak ne kadar gerideymisiz. Yil olmus 2015 daha yerli otomobilimiz belki olacak, ah Atam, guzel Ataturk'um...bir 10 yil daha yasasaydin Turkiye'nin ekonomisi, endustrisi, teknolojisi ve dunyadaki sözu bugunku durumundan en az 100 defa daha guclu olurdu.

_________________
- Ne Mutlu Turkum Diyene -
avatar
TTMTK
Admin

Posts : 774
Join date : 26/07/15

Kullanıcı profilini gör http://teamturkiye.betaboard.net

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Işık: Saab 9-3'ün fikri mülkiyet haklarını aldık

Mesaj tarafından Husnu Bir Cuma Ekim 16, 2015 2:00 pm

Abi Türkiye de yan sanayi ciddi gelişmiş. Avrupa daki çoğu üreticiye motor aksamı olsun , kokpit malzemesi ve kaporta malzemesi buradan gidiyor. Fakat böyle bir ortam olmasına rağmen maalesef kendi aracımızı bu zamana kadar yapamamışız. Hep derler yapmak istiyoruz ama yaptırmıyorlar bu konuya girmeyeceğim. Hiç birşey için geç olduğunu düşünmüyorum. Elektrikli motorlar ile alakalı üniversitelerimizde ciddi çalışmalar var. İnşallah bunlarda iyi birşeyler çıkarabiliriz.
avatar
Husnu

Posts : 696
Join date : 29/07/15
Age : 34
Location : İstanbul

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Işık: Saab 9-3'ün fikri mülkiyet haklarını aldık

Mesaj tarafından TTMTK Bir Cuma Ekim 16, 2015 3:28 pm

Husnu,
Kendi arabani, motorunu vs. vs. uretemedikten sonra yan sanayi agziyla kus tutsa ne yazar. Kullanilmaktan öteye gidemiyoruz görusundeyim. Baskalarinin ulkemizin gelismesini istememesi cabalari normal, bu yuzden örnek olarak Yuce Atamizdan bahsettim cunku ondan baska halkini ve Turkiye'yi dusunen baska kimse cikmadi simdiye kadar, her yeni gelen gideni arattirdi, her yeni gelen gidenden fazla cebini doldurdu ve halen doldurmaya, calmaya devam ediyorlar...hatta para ve guc icin vatan hainligine kadar gidenler var.

Nereden nereye...konumuz araba Wink
Umarim ben essekler cennetini boylamadan yerli mali arabamizi Isvec'te satisa sunuldugunu görurum. Kimbilir, belki isyerimize Volvo ile anlasacagimiza Turk arabamizla yapariz anlasmayi Smile

EVT S1 dogru yolda, fiyat konusundada diger sirketlerle kapisabilir ayarda, performansida cok iyi, helal olsun. Tek gereken yurtdisina acilmak. Ilgiyle takip edecem bu gelismeyi.

_________________
- Ne Mutlu Turkum Diyene -
avatar
TTMTK
Admin

Posts : 774
Join date : 26/07/15

Kullanıcı profilini gör http://teamturkiye.betaboard.net

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Işık: Saab 9-3'ün fikri mülkiyet haklarını aldık

Mesaj tarafından Husnu Bir C.tesi Ekim 17, 2015 11:37 am

Abi açıkçası kendi motorunu üretmesi gibi bir zorunluluk olduğunu düşünmüyorum. Günümüzde Mercedes bile düşük hacimli dizel motorları için arge çalışması ve maliyetten kaçınarak Renault tan motor tedarik ediyorsa biz niye yapmayalım. Biraz zaman vermek lazım. Bakalım ortaya ne çıkacak.

avatar
Husnu

Posts : 696
Join date : 29/07/15
Age : 34
Location : İstanbul

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Işık: Saab 9-3'ün fikri mülkiyet haklarını aldık

Mesaj tarafından TTMTK Bir C.tesi Ekim 17, 2015 11:57 am

Bu, hic yoktan iyidir dusuncene katilamayacam cunku hayatta ögrendigim önemli noktalardan bir tanesi bir isi dogru yapmak istiyorsan hedefine uzlasarak varmamandir...uzlasmanin bu cumlede dogru kelime olup olmadigini bilmiyorum ama anlatmak istedigimin ingilizcesi "No compromise".

Yani bir isi yapacaksan ya adamakilli yap - yada adamakilli yapana kadar bekle. Mercedes bugun kendi motorunu uretebiliyor, o teknolojiye sahip bir sirket... arada cok buyuk fark var. EVT S1'i okudugum kadariyla her parcasi yerli uretiliyor ve gelecege dönuk, elektrikle calisiyor, bu cok cok iyi.


_________________
- Ne Mutlu Turkum Diyene -
avatar
TTMTK
Admin

Posts : 774
Join date : 26/07/15

Kullanıcı profilini gör http://teamturkiye.betaboard.net

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Işık: Saab 9-3'ün fikri mülkiyet haklarını aldık

Mesaj tarafından Sponsored content


Sponsored content


Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz